Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Soita 0440-490487

tai info@elamystuote.fi

 

Olemme siirtyneet teollisesta yhteiskunnasta kohti palveluyhteiskuntaa. Palvelumuotoilu on tätä päivää!

Asiakasymmärrys ja käyttäjälähtöisyys sekä empatia!

 

Olen ollut mukana oppimassa uutta, ja innolla huomannut miten ympärillämme on paljon erilaisia kohtaamisia, palveluhetkiä. Nämä kohtaamiset tulevat muuttumaan digitalisaation myötä.

Lahden ammattikorkeakoulun liiketalouden monimuoto-opiskelijana päädyin erikoistumaan käyttäjälähtöisen palvelumuotoilun puolelle. Uusi ajatattelu, sekä oivaltamisen aikakausi alkoi.

Wikipedia kertoo seuraavasti:

Palvelumuotoilu (engl. Service Design) tarkoittaa palvelujen innovointia, kehittämistä ja suunnittelua muotoilun menetelmin.

Palvelumuotoilun keskeisenä tavoitteena on palvelukokemuksen (engl. service experience) käyttäjälähtöinen suunnittelu siten, että palvelu vastaa sekä käyttäjien tarpeita että palvelun tarjoajan liiketoiminnallisia tavoitteita. Asiakkaan palvelukokemuksen rakennuspalikoita ovat palvelun kontaktipisteet (engl. service touchpoints), palvelutuokiot (engl.service moments) ja palvelupolku (engl.service string, customer journey)

 

 

 Mitä hyötyä tästä olisi?

Liiketoiminta perustuu kohtaamisiin,ja kun pystymme tekemään kohtaamisista laadukkaita kosketuspisteitä, voidaan löytää niitä kehitettäviä kipupisteitä. 

Puhutaan asiakasymmärryksestä, mutta myös samalla empatian merkitys kasvaa. Kun todella ymmärrämme mitä asiakas tarvitsee, haluaa tai yrittää kertoa, olemme lähellä. Mutta miten pääsemme siihen hetkeen.

Työpaja on yksi keino saattaa osapuolet saman hunajapurkin äärelle. Jokainen meistä arvostaa hyvää palvelua. Itseasiassa parempaa palvelua sekä paremman asiakaskokemuksen kohtaamista pitääkin vaatia. Toisaalta hienoin tilanne on se, kun vasta jälkikäteen oivaltaa saaneensa hyvää ja asiakassuhteen kannalta merkityksellistä palvelua. 

 

Mutta asiakaslahja. Tämä on yksi keino kohdata asiakas ja jättää muistijälki.

 

Asiakaslahja on yksi merkittävä kosketuspiste yrityksen prosessissa. Lahja annetaan ihmiselle, asiakkaalle, joka tekee päätöksiä. Nämä päätökset ovat tulevaisuuden kannalta merkityksellisiä. Kun kohtaamiset liitetään liiketoimintaan ja samalla osatataan huomioida asiakas, huomaamatta syntyy tunnejälki, joka tukee asiakkuutta.

 

Siksi Elämystuote on lahja, joka pitää sisällään tarinan, mutta antaa myös merkityksen. Lahjalla haetaan lisäarvoa, sekä huomioimista.

 

Palvelumuotoilu

Asiakasymmärrys - Käyttäjälähtöisyys 

Kohtaamisbisnes - Kohtaaminen.

Ihminen - Asiakas -Tunne - Arvot -Unelma !

Mielelläni heittäydyn ratkaisemaan haasteita :) Janne 0440-490487