Sivusto ei tue käyttämääsi selainta. Suosittelemme selaimen päivittämistä uudempaan versioon.

Kohti parempaa palvelua.

Lisätty 18.04.2017

Mielipiteesi on meille tärkeä.Mielipiteesi on meille tärkeä.

Jokainen meistä on hyvin tietoinen siitä, että tuotteet ja palvelut joita valmistamme tehdään lopulta ihmisen käyttöön. Kuluttaja, tai asiakas, jonka haluamme tyytyväiseksi asiakkaakseemme joutuu nykypäivänä keskelle mainosviestinnän viidakkorummutusta. Onko voittaja se toimija, jolla on eniten äänenpainoa, sekä saa ajatuksensa parhaiten näkyviin suurimmalla markkinointibudjetilla? Vai se, kenellä on avarimmat korvat, ja lämpimin syli?

Puhumme asiakaskokemuksesta, ja siitä miten se vaikuttaa koko yrityksen tulevaisuuden kehitykseen.  Asiakkaasta on tullut kuningas, hänellä on rahapussi, jolloin hankinta päätös tehdään omasta mielestä järkevimmällä tavalla. Onko päätös aina järkevin? Ei varmastikaan, koska päätös tehdään aina tunteella. Mutta asiakkaalla on oikeus tehdä oma ratkaisunsa, ja valita mieleisensä tuote, tai palvelu. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan!

Kun asiakas on tyytyväinen, kaikki ostoprosessin vaiheet soivat samaa sinfoniaa, mutta miten voimme päästä mukaan yhteiseen konserttiin, ja vieläpä estraadille? Pitäisikö säveltää yhdessä yhteinen bisneksen sinfonia, jossa jokainen sävel, siis liiketoiminnan kosketuspiste olisi tarkkaan mietitty. Tässä tullaankin mielenkiintoiseen hetkeen, voisiko orkesterilla olla kaksi kapellimestaria, tässä tapauksessa ostaja, sekä myyjä, jotka yhdessä toinen toistaan kuunnellen, iholla hengittäen näkevät kokonaisuuden etenemisen, ja reagoivat hetkeen..

Kun suuntaamme katseemme yhteiseen päämäärään, eli tavoittelemme parempaa palvelua, ja parempaa asiakaskokemusta, vaatii se kaikkien osallistumista, sekä sitoutumista. Yhtenä esimerkkinä voisi olla palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntämällä ja sitouttamalla henkilökuntaa mukaan prosessiin. Lopulta, henkilökunta on yrityksen tärkein voimavara. Jos konsertissa esiintyy liian monta epävireistä soitinta, sekä näkyy, ja kuuluu tänä päivänä kauas. 

Millaisen kokemuksen haluaisit asiakkaillesi rakentaa? 

 

Kohta taputetaan!Kohta taputetaan!